Всеки студент следва да подаде молба за разработване и защита на дипломна работа. Образец на молбата може да видите тук. Молбите се подават в отдел “Студенти”.
Изискванията към дипломните работи за образователно-квалификационната степен “Бакалавър” по специалностите във Физическия факултет можете да видите тук.
Комисии за провеждане на държавни изпити и защити на дипломни работи през учебната 2024/2025 г. на студенти ОКС „бакалавър“ по специалности можете да намерите тук.
Процедура в СУ за проверка на оригиналността чрез използване на интегрирана в средата за електронно обучение приставка на специализирана система за засичане на плагиатство можете да видите тук (Заповед № РД-19-207 / 26.05.2021).
Записването на избираеми дисциплини от всички студенти в бакалавърските и магистърските програми редовно обучение става единствено чрез информационната система СУСИ.
Запознайте се с предлаганите избираеми курсове тук и/или посети уеб адресите на катедрите във факултета за запознаване с анотации, програми, препоръчани семестри и изисквания към студента за изучаване на предлаганите дисциплини.
Кампанията за записване ще се проведе както следва:
За студенти – бакалаври в два етапа:
– Етап 1: от 16.09. до 2.10.2024; записване за избираеми дисциплини в СУСИ.
– Етап 2: от 3.10. до 18.10.2024; запознаване със съдържанието на
избраните курсове и евентуално отписване. Не е възможен избор на нови
дисциплини.
За студенти – магистри в един етап:
– от 16.09. до 18.10.2024; Записване и отписване е възможно през целия
етап.
Препоръчително е до 2 октомври 2024 г. в СУСИ да бъдат посочени като записани повече дисциплини, отколкото са Ви необходими за покриване на задължителния брой кредити. Това е условието тези дисциплини да се появят и в МУДЪЛ и ще е възможно да ги посещавате в първите две седмици от текущия семестър. До 18 октомври 2024 г. (до края на деня) ще имате възможност да се запознаете с преподавателите, съдържанието на курсовете и ще имате право да се откажете от част от дисциплините, за да останат само тези, които желаете да посещавате. Останалите избрани след 18 октомври стават задължителни за Вас.
При извънредни обстоятелства избираема дисциплина може да се запише извън посочените срокове. За целта студентът трябва да се свърже с преподавателя и, ако да получи неговото съгласие, да подаде молба до заместник декана за ОКС бакалавър (на адрес vd_bsc@phys.uni-sofia.bg с копие до преподавателя на дисциплината) .
За процедурата по записване на избираеми дисциплини моля прочетете помощната информация:
При технически проблеми със записването на избираемите дисциплини в системата СУСИ се свържете с администратора на СУСИ за Физическия факултет (susi_admin@phys.uni-sofia.bg).
Кампанията в СУСИ за плащане на семестриалните такси за летен семестър на 2024/2025 учебна година ще бъде в интервала 29 юли 2024 г. – 30 септември 2024 г. и ще бъде достъпна от студентския профил.
– за задочно обучение – до 30.08.2024 г.
– за редовно обучение – до 30.09.2024 г.
Таксите за магистри след друга ОКС (след висше), платено ще бъдат въведени и магистрите ще могат да ги заплащат чрез СУСИ след 10.09.2024 г. Дотогава те ще могат да плащат по банков път, както е посочено в заповедта на ректора. Кампанията ще бъде достъпна от студентския профил. При нея се използва системата за разплащане на ePay/EasyPay ( вкл. директно с дебитна/кредитна карта). При такова плащане отпада необходимостта от получаване на печат за платена такса в студентската книжка и присъствено записване. Записването в отдел „Студенти“ на студентите, отговарящи на общите изисквания и платили чрез СУСИ, става без да е необходимо присъствието на студента. Заверката на студентската книжка се осъществява в срок до две седмици от началото на семестъра (съгласно заповед РД 19-80/11.02.2020 г.).
За извършване на плащането операторът Ипей АД начислява съответни ТАКСИ.
Кампанията не важи за приетите от зимен семестър на 2024/2025 уч. г. Студентите могат да заплащат семестриалната си такса чрез СУСИ за втори и всеки следващ семестър на следването си .
Подробна информация може да намерите ТУК.
При проблеми, свързани с плащането чрез СУСИ, моля обръщайте се към администраторите на СУСИ за Вашия факултет на адрес- vasileva@phys.uni-sofia.bg
Кампанията не важи за приетите от летен семестър на 2022/2023 уч. г. Студентите могат да заплащат семестриалната си такса чрез СУСИ за втори и всеки следващ семестър на следването си.
Забележка: Моля обърнете внимание, че за да виждате курсовете в Мудъл е необходимо да имате семестриален запис за летен семестър, който ще Ви бъде направен след като платите семестриалната си такса. Затова е наложително да платите (независимо, че крайният срок на кампанията е 28.02.) преди началото на летния Ви семестър:
– за задочно обучение – до 23.01.2023 г.
– за редовно обучение – до 20.02.2023 г.
При проблеми, свързани с плащането чрез СУСИ, моля да се обръщате към администратора на СУСИ за Физическия факултет на адрес: vasileva@phys.uni-sofia.bg
Студентите на СУ „Св. Климент Охридски“ могат да заплатят своите семестриални такси и онлайн чрез системата СУСИ, като всички предишни варианти на заплащане остават валидни.
Когато се заплаща онлайн през СУСИ, не е нужно да се получава печат за платена такса в студентската книжка, а единствено след заплащането трябва студентът да се запише в отдел „Студенти“.
Заплащането онлайн не важи за студентите в първи семестър от обучението им (студенти в ОКС “Бакалавър“ 1 курс, зимен семестър), които все още нямат регистрация в СУСИ и съответно нямат назначена роля в своя акаунт. (т.е и новоприети студенти в ОКС“Магистър“ трябва да заплатят семестриалната си такса по друг начин, защото все още няма да им е дадена магистърска роля в техния СУСИ акаунт).
За плащането се използва ePay/EasyPay, като може да се избере дали да се плати онлайн чрез ePay (за този вид заплащане е нужна предварителна регистрация в ePay на микросметка или на банкова карта) или на каса в офис на EasyPay. Операторът начислява съответните такси за извършване на плащането.
Плащането се регистрира автоматично в системата СУСИ.
ЗА ДА ЗАВЪРШИТЕ ЗАПИСВАНЕТО НА НОВИЯ СЕМЕСТЪР, ТРЯБВА ДА ЗАВЕРИТЕ СТУДЕНТСКАТА СИ КНИЖКА В ОТДЕЛ „СТУДЕНТИ“. КРАЙНИЯТ СРОК ЗА ЗАВЕРЯВАНЕ НА КНИЖКАТА Е 2 СЕДМИЦИ СЛЕД НАЧАЛОТО НА НОВИЯ СЕМЕСТЪР!
1. Влизате в студентския си профил в СУСИ. От менюто избирате „Такси“ -> „Кампания за плащане на семестриална такса“.
2. Проверявате вашата информация. Ако има неточности, трябва да се свържете с администратора на СУСИ.
Ако имате невзети изпити, може да уточните състоянието на изпитите си, като се свържете с отдел „Студенти“.
Натискате „Запознат съм с горната информация и желая да платя чрез e-Pay/EasyPay „.
3. Появява се бутон „Генерирай заявка към e-Pay/EasyPay “ и се натиска.
4. Генерира се заявка към e-Pay/EasyPay. За да продължите към сайта за директно плащане през e-Pay или за получаване на код за плащане на каса на EasyPay, натиснете синия надпис „плащане“ вдясно.
5. След като платите таксата, може да видите, че е отразена в „Такси“ -> „Отразени плащания“. Статусът вече ще бъде „Платен“.
След като плащането е изпълнено се отива в Отдел „Студенти“ със студентска книжка, за да се завърши записването на семестъра.
В случай, че таксата е платена чрез ePay/EasyPay, но информацията за плащането не се е появила в „Отразени плащания“, трябва да се информират на администраторите на системата.
Ако таксата е заплатена по различен начин (не чрез ePay/EasyPay ), плащането няма да бъде отразено в системата СУСИ. Това не пречи за записването на семестъра – ако таксата е платена по различен начин, студентът трябва да представи студентската си книжка с печат за платена (по някой от останалите начини) такса в отдел „Студенти“.
ЗАПИСАН Е САМО ТОЗИ СТУДЕНТ, КОЙТО, СЛЕД КАТО Е ПЛАТИЛ ТАКСАТА, Е ЗАВЕРИЛ КНИЖКАТА СИ В ОТДЕЛ „СТУДЕНТИ“!
Настоящите правила касаят записването на студентите в редовна и задочна форма на обучение за учебната 2024/2025 г. и тяхното публикуване сега има за цел студентите своевременно да планират явяването си на поправителни изпити.
При разглеждане на молбите ще се отчита успехът на студентите от предходните години, прекъсвания на обучението, а също така от кой семестър са невзетите изпити. По-благосклонно ще се гледа на невзети изпити непосредствено от предходната година.
Молбите за редовните студенти ще се подават след 2 септември 2024 г., а за задочните – след 25 август 2024 г. Трябва да бъдат изпратени до зам. декана за ОКС Бакалавър, проф. Асен Пашов (vd_bsc@phys.uni-sofia.bg) и в тях в свободен текст, студентът трябва да изброи невзетите изпити, причините за натрупаните пропуски и план за тяхното преодоляване.
Краен срок за подаване на молби е 30 септември.
След първи и втори курс при определени условия е възможно преминаване от една специалност в друга. Моля, запознайте се с допълнителните правила:
Допълнителни правила, приети на ФС на 19-07-2022 г. (pdf формат), към действащите в СУ Св. Климент Охридски, при прехвърляне на студенти от една специалност във ФзФ в друга
Запознайте се и с общата процедура в Софийския Университет.
Моля тези от вас, които проявяват интерес да се свържат със г-жа Василева (vasileva@phys.uni-sofia.bg) или проф. Асен Пашов (vd_bsc@phys.uni-sofia.bg).
Срокът за подаване на документи за преместване е от 25 до 31 август 2023 г.
Още от 2010г. на всеки студент от СУ „Св. Климент Охридски“ се предоставя електронна поща, чрез който преподавателите и ръководството на университета могат при нужда да се свържат с вас.
Платформата, която се използва, е ZIMBRA – платформа за онлайн сътрудничество, която включва управление на електронна поща, календари, адресна книга, разговори в реално време и други.
В началото на следването си всеки студент от Фзф трябва да активира тази електронна поща. Подробни стъпки за активацията са приложени тук.
Разбираме, че това е още един електронен адрес за вас, но той е от изключително значение, за да може да същуствува комуникация между вас, преподавателите и ръководството на университета.
За улеснение може да прехвърлите пощата си към вече съществуваща такава (например към Gmail електронна поща). Студенти от Фзф направиха инструкции как може да „закачите“ електронния си адрес лесно към такъв, който използвате често.
Влизате в елекронната си поща в Gmail. Избирате Настройки -> Профили и импортиране -> Добавяне на друг имейл адрес.
В полето за елекронен адрес пишете името на адреса, който искате да добавите.
Паролата, която трябва да въведете, е паролата на @uni-sofia.bg профила ви.
На университетския ви електронен адрес ще ви бъде изпратен код за потвърждение, който трябва да въведете в полето.
Така, когато пишете имейл през Gmail, вече може да избирате от името на кой електронен адрес да го изпратите.
За да получавате писмата, които получавате на @uni-sofia.bg пощата ви, трябва да импортирате съдържанието, като това става чрез Настройки -> Профили и импортиране -> Импортиране на поща и контакти.
В появилия се прозорец влизате в ZIMBRA пощата си.
От опциите за импортиране избирате „Импортиране на пощата“ и “ Добавяне на етикета към всички импортирани съобщения“ .
Вече имате възможност да изпращате и получавате имейли от университетската си поща без да е нужно да влизате в ZIMBRA.
Студентите на СУ „Св. Климент Охридски“ могат да заплатят своите семестриални такси и онлайн чрез системата СУСИ, като всички предишни варианти на заплащане остават валидни.
Когато се заплаща онлайн през СУСИ, не е нужно да се получава печат за платена такса в студентската книжка, а единствено след заплащането трябва студентът да се запише в отдел „Студенти“.
Заплащането онлайн не важи за студентите в първи семестър от обучението им (студенти в ОКС “Бакалавър“ 1 курс, зимен семестър), които все още нямат регистрация в СУСИ и съответно нямат назначена роля в своя акаунт. (т.е и новоприети студенти в ОКС“Магистър“ трябва да заплатят семестриалната си такса по друг начин, защото все още няма да им е дадена магистърска роля в техния СУСИ акаунт).
За плащането се използва ePay/EasyPay, като може да се избере дали да се плати онлайн чрез ePay (за този вид заплащане е нужна предварителна регистрация в ePay на микросметка или на банкова карта) или на каса в офис на EasyPay. Операторът начислява съответните такси за извършване на плащането.
Плащането се регистрира автоматично в системата СУСИ.
ЗА ДА ЗАВЪРШИТЕ ЗАПИСВАНЕТО НА НОВИЯ СЕМЕСТЪР, ТРЯБВА ДА ЗАВЕРИТЕ СТУДЕНТСКАТА СИ КНИЖКА В ОТДЕЛ „СТУДЕНТИ“. КРАЙНИЯТ СРОК ЗА ЗАВЕРЯВАНЕ НА КНИЖКАТА Е 2 СЕДМИЦИ СЛЕД НАЧАЛОТО НА НОВИЯ СЕМЕСТЪР!
1. Влизате в студентския си профил в СУСИ. От менюто избирате „Такси“ -> „Кампания за плащане на семестриална такса“.
2. Проверявате вашата информация. Ако има неточности, трябва да се свържете с администратора на СУСИ.
Ако имате невзети изпити, може да уточните състоянието на изпитите си, като се свържете с отдел „Студенти“.
Натискате „Запознат съм с горната информация и желая да платя чрез e-Pay/EasyPay „.
3. Появява се бутон „Генерирай заявка към e-Pay/EasyPay “ и се натиска.
4. Генерира се заявка към e-Pay/EasyPay. За да продължите към сайта за директно плащане през e-Pay или за получаване на код за плащане на каса на EasyPay, натиснете синия надпис „плащане“ вдясно.
5. След като платите таксата, може да видите, че е отразена в „Такси“ -> „Отразени плащания“. Статусът вече ще бъде „Платен“.
След като плащането е изпълнено се отива в Отдел „Студенти“ със студентска книжка, за да се завърши записването на семестъра.
В случай, че таксата е платена чрез ePay/EasyPay, но информацията за плащането не се е появила в „Отразени плащания“, трябва да се информират на администраторите на системата.
Ако таксата е заплатена по различен начин (не чрез ePay/EasyPay ), плащането няма да бъде отразено в системата СУСИ. Това не пречи за записването на семестъра – ако таксата е платена по различен начин, студентът трябва да представи студентската си книжка с печат за платена (по някой от останалите начини) такса в отдел „Студенти“.
ЗАПИСАН Е САМО ТОЗИ СТУДЕНТ, КОЙТО, СЛЕД КАТО Е ПЛАТИЛ ТАКСАТА, Е ЗАВЕРИЛ КНИЖКАТА СИ В ОТДЕЛ „СТУДЕНТИ“!
© 2023 Физически факултет - СУ "Св. Климент Охридски" | Made by ST